پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119088
عجيب‌ترين اسامي در شناسنامه‌هاي ايراني/ از گشنه و پرتغال تا قابلمه و بستني
تاریخ انتشار : 1393/07/09 11:11:34
نمایش : 1604
مدير کل اسناد هويتي سازمان ثبت احوال کشور گفت: نامهاي گشنه، پرتقال، حياط، پيرزن، قابلمه، آفت، ميرزا، ميرخدا، ميش، بستني، پشه از جمله مواردي بوده که طي سالهاي گذشته در ثبت احوال به ثبت رسيده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، محسن اسماعيلي مدير کل اسناد هويتي سازمان ثبت احوال کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، افزود:‌ انتخاب نام با اعلام کننده است وبراي نامگذاري يک نام ساده يا مرکب که عرفا يک نام محسوب مي‌شود انتخاب خواهد شد.
 
وي بيان کرد:‌ به موجب ماده 20 قانون ثبت احوال و تبصره هاي آن انتخاب نامهايي که موجب هتک حيثيت مقدسات اسلامي بوده و همچنين عناوين و القاب و نامهاي زننده و يا نا متناسب با جنس ممنوع است.
 
اسماعيلي تصريح کرد:‌ تشخيص نامهاي ممنوع با شوراي عالي ثبت احوال بوده و اين شوار نمونه‌هاي آن را تعيين و به سازمان اعلام مي‌کند.
 
وي به بخشي از اسامي باور نکردني افراد که طي سالهاي گذشته در ثبت احوال به ثبت رسيده اشاره کرد و گفت: نامهايي از قبيل آفت، عذاب، نوشابه، گشنه، پرتقال، حياط، پيرزن، قابله، پشه، گلابي، بستني، مير خدا، ميرزا، ميش، يهودي و....... از جمله مواردي بوده که طي سالهاي گذشته به ثبت رسيده و در حال حاضر در ثبت احوال جمع آوري شده و افراد با اين نام مي‌توانند اسم خود را تغيير دهند.
 
اسماعيلي خاطر نشان کرد:‌ اسامي از قبيل جرج، رزالين، رابرت و...... که ريشه خارجي داشته نيز مورد قبول ثبت احوال نيست و جزء اسامي ممنوعه محسوب مي‌شود.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html